OSA på Mallorca

Våra fotbollsinstruktörer David och Benny har varit på jobbskuggning på Mallorca i samband med att de ”portionerade” ut våra elever på respektive praktikplats i samband med deras APL utomlands. De fick ett varmt mottagande av Viktor Elm som blev deras kontaktperson på plats. Den tidigare A-landslagsspelaren hjälpte till så att de fick se La Liga-laget Real Mallorcas A-lagsträning samt träffa huvudtränare Javier Aguirre, som har bl.a. varit förbundskapten för Egypten, Japan och Mexiko, samt assisterande tränare Toni Amor (se gruppbild).

Utöver detta så besökte de tillsamans med Viktor svenska skolan där han arbetar som idrottslärare. David och Benny var dessutom en av kvällarna var med och höll i en träning med ett lokalt lag i Palma där Viktors son spelar. Minst sagt en pedagogisk utmaning för våra fotbollsinstruktörer med tanke på att hälften av laget varken pratar engelska, svenska eller ”kalmaritiska”.

Det blev verkligen en lyckad vecka med fantastiskt väder och en mängd nya infallsvinklar att ta med sig tillbaka till Osby Sport Academy.

Projektet är finansierat av Erasmus+.

OSA på Mallorca